Obavestenje O Nacinu I Mestu Prijema Reklamacije Obrazac Pdf 17
Obavestenje o nacinu i mestu prijema reklamacije obrazac pdf 17: Sve sto treba da znate
Ako ste kupili robu koja je neispravna, ostecena ili neodgovarajuca, imate pravo da podnesete reklamaciju prodavcu i zahtevate da vam se roba zameni, popravi ili vrati novac. Medjutim, da biste to uradili, morate da postujete odredjene uslove i procedure koje propisuje Zakon o zastiti potrosaca.
obavestenje o nacinu i mestu prijema reklamacije obrazac pdf 17
Download File: https://www.google.com/url?q=https%3A%2F%2Furlcod.com%2F2tUII1&sa=D&sntz=1&usg=AOvVaw25rWskBh0UDqY4ebY2B0zN
Jedan od tih uslova je da se informisete o nacinu i mestu prijema reklamacija kod prodavca kod koga ste kupili robu. To znaci da morate da saznate kako, gde i kada mozete da izjavite reklamaciju, koja dokumenta su vam potrebna i koji su rokovi za resavanje vaseg zahteva.
Da biste vam olaksali ovaj proces, u ovom clanku cemo vam objasniti sta je obavestenje o nacinu i mestu prijema reklamacije obrazac pdf 17, kako ga mozete pronaci i preuzeti i kako ga treba popuniti i dostaviti prodavcu. Tako cete moci da ostvarite svoja prava kao potrosac na brz i efikasan nacin.
Sta je obavestenje o nacinu i mestu prijema reklamacije obrazac pdf 17?
Obavestenje o nacinu i mestu prijema reklamacije obrazac pdf 17 je dokument koji sadrzi sve bitne informacije o tome kako mozete da podnesete reklamaciju na kupljenu robu kod odredjenog prodavca. Ovo obavestenje je propisano clanom 56. Zakona o zastiti potrosaca i prodavac je duzan da ga istakne na vidnom mestu u svojoj prodavnici ili na drugi nacin omoguci potrosacima da ga vide ili preuzmu.
Obavestenje o nacinu i mestu prijema reklamacije obrazac pdf 17 treba da sadrzi sledece podatke:
Naziv i adresu prodavca
Nacin na koji mozete da izjavite reklamaciju (usmeno, pisano, telefonom, elektronski)
Mesto na koje mozete da dostavite reklamaciju (prodajni objekat, druga adresa, e-mail)
Dokumenta koja su vam potrebna za reklamaciju (racun, fiskalni isecek, garancija)
Rokove za resavanje reklamacije (8 dana za odgovor, 15 ili 30 dana za resenje)
Prava koja imate kao potrosac u slucaju nesaobraznosti robe (zamena, popravka, povracaj novca)
Mogucnosti za vansudsko resavanje spora u slucaju odbijanja reklamacije (nadleznost tela za zastitu potrosaca)
Obavestenje o nacinu i mestu prijema reklamacije obrazac pdf 17 je dostupno u elektronskom formatu koji mozete preuzeti sa interneta ili skenirati sa QR koda koji se nalazi na prodajnom mestu. Ovaj format vam omogucava da lako sacuvate i odstampate obavestenje ako vam je potrebno.
Kako pronaci i preuzeti obavestenje o nacinu i mestu prijema reklamacije obrazac pdf 17?
Da biste pronasli i preuzeli obavestenje o nacinu i mestu prijema reklamacije obrazac pdf 17, mozete koristiti neki od sledecih nacina:
Potrazite obavestenje na prodajnom mestu gde ste kupili robu. Prodavac je duzan da ga istakne na vidnom mestu ili vam ga dostavi na zahtev.
Posetite zvanicnu internet stranicu prodavca ili proizvodjaca robe. Tamo biste trebali da pronadjete link za preuzimanje obavestenja u pdf formatu.
Ukucajte kljucne reci "obavestenje o nacinu i mestu prijema reklamacije obrazac pdf 17" u Google ili drugi pretrazivac. Dobicete rezultate koji sadrze linkove za preuzimanje obavestenja sa razlicitih izvora.
Koristite QR kod skener na svom mobilnom telefonu ili tabletu. Skenerajte QR kod koji se nalazi na prodajnom mestu ili na racunu koji ste dobili prilikom kupovine robe. QR kod ce vas odvesti do internet stranice gde mozete preuzeti obavestenje u pdf formatu.
Kada pronadjete i preuzmete obavestenje o nacinu i mestu prijema reklamacije obrazac pdf 17, sacuvajte ga na svom racunaru ili mobilnom uredjaju ili ga odstampajte ako zelite da imate fizicki primerak.
Kako popuniti i dostaviti obavestenje o nacinu i mestu prijema reklamacije obrazac pdf 17?
Kada imate obavestenje o nacinu i mestu prijema reklamacije obrazac pdf 17, treba da ga procitate pazljivo i pratite uputstva koja su navedena u njemu. Evo kako treba da popunite i dostavite obavestenje:
Izaberite nacin na koji zelite da izjavite reklamaciju (usmeno, pisano, telefonom, elektronski) u skladu sa mogucnostima koje vam nudi prodavac.
Pripremite dokumenta koja su vam potrebna za reklamaciju (racun, fiskalni isecek, garancija) i sacuvajte ih kao dokaz o kupovini robe.
Obratite se prodavcu na mestu koje je naznaceno u obavestenju (prodajni objekat, druga adresa, e-mail) i izjavite svoju reklamaciju u roku od dva meseca od dana kada ste primetili nesaobraznost robe.
Iznesite svoj zahtev za resavanje nesaobraznosti robe (zamena, popravka, povracaj novca) i objasnite razlog vase reklamacije.
Zatrazite od prodavca pisanu potvrdu o prijemu vase reklamacije ili broj pod kojim je zavedena u evidenciji primljenih reklamacija.
Cekajte odgovor prodavca u roku od osam dana od dana podnosenja vase reklamacije. Prodavac treba da vam saopsti da li prihvata vas zahtev ili ne i u kom roku ce resiti vas problem.
Ako se slozite sa predlogom prodavca za resavanje vase reklamacije, sacekajte da vam se roba zameni, popravi ili vrati novac u roku od 15 ili 30 dana od dana podnosenja vase reklamacije.
Ako se ne slozite sa predlogom prodavca za resavanje vase reclmacije ili ako vam prod
Sta raditi ako prodavac odbije vasu reklamaciju?
Ako prodavac odbije vasu reklamaciju ili ne postuje rokove za resavanje vaseg problema, ne morate da odustanete od vaseg zahteva. Imate pravo da se obratite nadleznim organima i telima za zastitu potrosaca i trazite vansudsko ili sudsko resavanje spora.
Vansudsko resavanje spora je brzi i jeftiniji nacin da dodjete do zadovoljavajuceg resenja. To podrazumeva da se obratite nekoj od organizacija koje se bave zastitom potrosaca, kao sto su Nacionalna organizacija potrosaca Srbije (NOPS), Udruzenje potrosaca "Efektiva" ili Centar potrosaca Srbije (CEPS). Ove organizacije mogu da vam pruze besplatnu pravnu pomoc, savet i zastupanje u pregovorima sa prodavcem. One mogu i da pokrenu postupak medijacije ili arbitraze, koji su dobrovoljni i neobavezujuci nacini za resavanje spora uz pomoc neutralnog posrednika ili sudije.
Sudsko resavanje spora je poslednja opcija koju mozete da iskoristite ako niste zadovoljni ishodom vansudskog resavanja spora ili ako prodavac odbija da ucestvuje u njemu. To znaci da mozete da podnesete tuzbu protiv prodavca nadleznom sudu i trazite da vam se prizna vase pravo na reklamaciju i nadoknadi steta koju ste pretrpeli. Sudski postupak je duzi i skuplji od vansudskog resavanja spora i zahteva angazovanje advokata. Zato je preporucljivo da ga koristite samo kao krajnje sredstvo.
Zakljucak
Obavestenje o nacinu i mestu prijema reklamacije obrazac pdf 17 je dokument koji vam omogucava da se informisete o tome kako mozete da podnesete reklamaciju na kupljenu robu kod prodavca i ostvarite svoja prava kao potrosac. Ovo obavestenje mozete pronaci i preuzeti na razlicite nacine, a treba da ga popunite i dostavite prodavcu u roku od dva meseca od dana kada ste primetili nesaobraznost robe. Prodavac je duzan da vam odgovori na vasu reklamaciju u roku od osam dana i resi vas problem u roku od 15 ili 30 dana. Ako prodavac odbije vasu reklamaciju ili ne postuje rokove, mozete se obratiti nadleznim organima i telima za zastitu potrosaca i traziti vansudsko ili sudsko resavanje spora.
Nadamo se da vam je ovaj clanak pomogao da razumete sta je obavestenje o nacinu i mestu prijema reklamacije obrazac pdf 17, kako ga mozete pronaci i preuzeti, kako ga treba popuniti i dostaviti i kako mozete resiti svoj problem sa prodavcem. Ako imate bilo kakvih pitanja ili komentara, slobodno nam pisite u nastavku.
In conclusion, obavestenje o nacinu i mestu prijema reklamacije obrazac pdf 17 is a document that helps you to inform yourself about how to file a complaint on the purchased goods from the seller and exercise your rights as a consumer. You can find and download this notice in various ways, and you need to fill it out and deliver it to the seller within two months from the day you noticed the non-conformity of the goods. The seller is obliged to respond to your complaint within eight days and solve your problem within 15 or 30 days. If the seller rejects your complaint or does not respect the deadlines, you can contact the competent authorities and bodies for consumer protection and seek out-of-court or court settlement of the dispute.
We hope that this article helped you to understand what is obavestenje o nacinu i mestu prijema reklamacije obrazac pdf 17, how you can find and download it, how to fill it out and deliver it and how to solve your problem with the seller. If you have any questions or comments, please feel free to write to us below. 6c859133af